quinta-feira, julho 26, 2007

Achados de Blogmundo

Deuses, como eu adoro blogs! Vivo passeando por eles, pequenas gotas de impressões cosmopolitas deixadas por caminhantes das estradas virtuais de um mundo mais real que a própria realidade. É neles que bebo, que abasteço minha fonte, com pequenos cristais formadores de nuvens que às vezes desabam outras assombram. Hoje achei esse poema que me tirou o fôlego, a calma e me embotou um sentimento difícil de descrever. Fico por aqui, na esperança de que, se alguém chegar a ler esse post, possa também beber um pouco desse jorro cristalino e fresco.



For A Woman To Say To A Man

I want your lips like
the God I am waiting for,
the one God, the bubbling
God of my echoing innocence.

Your stubble is rough and you leave marks
and I bite back hungry
from times having lived
in a violent world,
but when your lips touch,
my bites become brittle
and break and my mouth opens
inviting your tongue, wet.

In despairing dreams in dark
nights your lips repeal the void
and if suddenly you see
blood drenched pillows, kiss,
because your lips
will be for my mouth,
my body,
swabs,
such soft sponges.

I’ll give up my gusto, if you want,
my madness, too, and my breaths, but
do not retreat your lips from
me, in me, upon me.

Do not pull back the burning brands
the molten iron that sizzles
the steam that you make hiss
devilish joy into my skin,
God,
the sudden waves you make, in me, in me,
with the flame in your lips.


(Ali Eteras - http://eteraz.wordpress.com/)

Nenhum comentário: